نرم افزار Arena 13.50 برای رشته مهندسی صنایع
فناوری مهندسی صنایع
Industrial Engineering Technology www.iet.loxblog.com

 

در چه مواردی می‌توان از شبیه سازی استفاده کرد؟

- شرایطی که تجزیه تحلیل جبری میسر نیست:

  • سیستم های غیر قطعی
  • سیستم های پویا
  • سیستم های پیچیده

- شرایطی که امکان آزمایش در دنیای واقعی وجود ندارد:

  • سیستم هنوز ایجاد نشده است
  • ریسک های زیاد و خطرناکی وجود دارد
  • هزینه آزمایش بالاست

 

درباره نرم افزار راک ول ارنا (شبیه ساز سیستم های گسسته پیشامد):

اگر از دانشجویان رشته های مدیریت ، تحقیق در عملیات (OR ) ، مهندسی صنایع و کامپیوتر باشید حتما از اهمیت شبیه سازی و مدل سازی آگاهی دارید و می‌دانید که برای شبیه سازی نرم افزار های زیادی وجود داره یکی از بهترین برنامه ها در زمینه شبیه سازی برنامه Arena می‌باشد. نرم افزار ارنا از پر کاربردترین نرم‌افزارهای ارائه شده در زمینه شبیه سازی است که به دلیل ویژگی‌های خاص و منحصر به فردش مقبولیت زیادی را بین کاربران کسب کرده است. نرم‌افزار ارنا تحت بوده که عملیات و توابع آن استاندارد هستند و همچنین می‌تواند با نرم‌افزارهای دیگر تبادل اطلاعات داشته باشد. برنامه Arena محصول شرکت Rockwell Automation بوده که آخرین نسخه آن Arena 13.5 می‌باشد. ویرایش‌های جدید Arena دارای امکان نمایش 3بعدی هستند.

نرم افزار Arena نرم افزاری کامل برای اجرای مطالعات شبیه سازی است و همه قدم های یک مطالعه شبیه سازی را پشتیبانی می‌کند. برنامهARENA انعطاف پذیری زبان شبیه سازی Siman و امکانات مدل سازی شی گرا را همزمان ارایه می‌ده و در عین حال از آسانی کاربردی محیط ویندوز استفاده می‌کند.

نرم افزار آرنا (ARENA ) برای انیمیشن و مدل سازی گرافیکی مسایل شبیه سازی مناسب است . برنامه ارنا به کاربر اجازه می‌دهد که اشیا مدل‌سازی به نام ماژول ایجاد کند که این ماژول ها سنگ بنای تهیه مدل هستند . تمام اجزا یک فرایند شامل منطق، داده، انیمیشن و جمع‌آوری آمار، می‌توانند ماژول‌هایی برای مشخص کردن فرایندی باشند که موجودیت‌ها از آن‌ها می‌گذرند.

نرم افزار ARENA با ارایه الگوهایی امکان ایجاد انیمیشن مناسب برای مسایل شبیه‌سازی را به سادگی فراهم می‌آورد . الگوها دسته‌ای از ماژول ها هستند که موجودیت‌ها، پردازش‌ها و واژگان نوع خاصی از مسایل را در بر می‌گیرند. در برنامه ARENA الگوهایی (Pattern ) برای مهندسی مجدد (Reengineering ) فرایندهای تجاری، مراکز تلفن، ساخت و تولید با سرعت بالا، ساخت نیمه هادی ها و بسیاری کاربردهای دیگر به عنوان نمونه تهیه شده است.

نرم افزار آرنا از یک تحلیل گر ورودی و یک تحلیل گر خروجی برخوردار است. کاربر می‌تواند با استفاده از تحلیل‌گر ورودی داده‌های خام را مشاهده کند. تحلیل‌گر خروجی هم جهت مشاهده و تجزیه و تحلیل داده های شبیه سازی می‌باشد . در ضمن ARENA از ویژوال بیسیک شرکت مایکروسافت پشتیبانی می‌کند و به کاربر اجازه می‌دهد تا از اطلاعات نرم افزارهای کاربردی دیگر مانند Excel استفاده کند یا خروجی های Arena را به این نرم افزارها انتقال بده.

در مجموع نرم افزار شبیه سازی ارنا برنامه ای کارآمد برای این موضوع بوده و قابلیت های فراوان این برنامه را بهترین انتخاب در بین نرم افزار های مشابه گردانده است.

برای دانلود این نرم افزار به سایت:http://arena.software.informer.com/13.5

مراجعه فرمایید

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 1 اسفند 1390برچسب:نرم افزار Arena 13,50 برای رشته مهندسی صنایع,
ارسال توسط آرین آقاجری

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 9
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 49
بازدید کل : 73504
تعداد مطالب : 37
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1

تماس با ما